تبلیغات
مجتمع آموزشی پرورشی مطهر درازکلا بابل/ ما با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم رزمنده ایم/ ما می تــــــــــــــــــــــــوانیم - شیوه‌نامه ارزیابی عملكرد مدارس دولتی در طرح مدارس مبتكر و برتر

مجتمع آموزشی پرورشی مطهر درازکلا بابل/ ما با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم رزمنده ایم/ ما می تــــــــــــــــــــــــوانیم
بسط عدالت آموزشی-معلمی شغل نیست.عشق است .ذوق است.ایثار و فداکاریست.اگر به عنوان شغل به آن می نگری رهایش ساز و اگر عشق

بزرگ مردتاریخ

جستجو
مطالب اخیر
پیوند ها
لوگو دوستان

 پایگاه مقاومت بسیج نصر
جعبه حدیث

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش خبر داد: شیوه‌نامه ارزیابی عملكرد مدارس دولتی در طرح انتخاب مدارس مبتكر و برتر تا پایان مردادماه تدوین خواهد شد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم سحرخیز اظهار داشت: این طرح به منظور ایجاد رقابت سالم با هدف كیفیت‌بخشی به مدارس دولتی تدوین شده است تا به این وسیله فاصله بین مدارس عادی و خاص كاهش یافته و یك قدم به عدالت آموزشی نزدیك شویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینكه باید

زمینه ارتقا آموزش در بین مدارس دولتی را فراهم كنیم تصریح كرد: با این نگاه، در پی تدوین یك شیوه‌نامه همه جانبه و فراگیر هستیم تا مدارس عادی دولتی را به تحرك بیشتر وادار كنیم.

وی با اشاره به مولفه‌های این شیوه‌نامه افزود: شاخص‌های پرورشی از قبیل نگاه به فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان، رویكرد تربیتی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه، نگاه به فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های بیرون از مدرسه، افزایش توجه به نماز و قرآن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان از جمله مولفه‌های این شیوه‌نامه است.

سحرخیز با اشاره به مولفه‌های دیگر این شیوه‌نامه تاكید كرد: توجه به شاخص‌های آموزشی با نگاه ویژه به نقش رهبری مدیر در اداره هر چه بهتر مدرسه مانند توجه به غنی‌سازی فعالیت‌های یاددهی و یادگیری، استفاده از شیوه‌‌های نو و فعال در تدریس، ساماندهی برنامه های هفتگی مدرسه با مشاركت معلمین و دانش‌آموزان، ارتقا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، میزان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی، توجه به فرآیند ارزشیابی در همه‌ی انواع آن اعم از تدریجی، تكوینی و پایانی، توجه به خلاقیت‌ها و ابتكارات دانش‌آموزان و معلمین و شاخص‌هایی مانند میزان فعالیت و اثرگذاری تشكل‌های دانش‌آموزی انجمن اولیا و مربیان و افراد ذی‌نفوذ محلی از جمله مولفه‌های شیوه‌نامه انتخاب مدارس مبتكر و برتر می‌باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه زیباسازی و با نشاط‌سازی مدارس با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، مربیان و انجمن اولیا و مربیان و طرح‌ها و ابتكارات كه هر مدرسه از خود بروز داده یا خواهد داد در این انتخاب تاثیر خواهد داشت افزود: شیوه‌نامه ارزشیابی تدوین و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی، ادامه داد: براساس این شیوه‌نامه در 2 سطح روستایی و شهری از عملكرد یك ساله مدارس ارزیابی به عمل خواهد آمد و در هر استان تعدادی از مدارس كه بتوانند حائز برترین امتیاز شوند علاوه بر اینكه به عنوان مدارس مبتكر و برتر معرفی خواهند شد، از مدیران و دست‌اندركاران اداره آن مدارس نیز بر تقدیر و تشكر به عمل می‌آید و حمایت‌های لازم در خصوص تجهیز و پشتیبانی مالی از آنها صورت خواهد گرفت.

سحرخیز با اعلام اینكه هم اكنون در این معاونت با مشاركت‌ معاونین پرورشی و توسعه مشاركت‌های مردمی و دفاتر راهنمایی و متوسطه شیوه‌نامه این طرح در حال تهیه است خاطرنشان كرد: از نظرات مدیران مدارس و مسوولین استانی نیز در جهت تدوین این شیوه‌نامه كمك خواهیم گرفت و سعی داریم تا پایان مردادماه این شیوه‌نامه را تهیه و به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ كنیم.


برچسب ها: شیوه‌نامه ارزیابی عملكرد مدارس دولتی، طرح مدارس مبتكر و برتر، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش ابراهیم سحرخیز، عدالت آموزشی، شاخص‌های پرورشی، فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان، رویكرد تربیتی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه، نگاه به فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های بیرون از مدرسه، افزایش توجه به نماز و قرآن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، نقش رهبری مدیر در اداره، غنی‌سازی فعالیت‌های یاددهی و یادگیری، استفاده از شیوه‌‌های نو و فعال در تدریس، ساماندهی برنامه های هفتگی مدرسه با مشاركت معلمین و دانش‌آموزان، ارتقا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، میزان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی، توجه به فرآیند ارزشیابی در همه‌ی انواع آن اعم از تدریجی، تكوینی و پایانی، توجه به خلاقیت‌ها و ابتكارات دانش‌آموزان و معلمین، زیباسازی و با نشاط‌سازی مدارس،

نوشته شده در دوشنبه 2 خرداد 1390 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
مقام معظم رهبری

درباره سایت
نظر سنجی
آمار سایت
Blog Skin