مجتمع آموزشی پرورشی مطهر درازکلا بابل/ ما با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم رزمنده ایم/ ما می تــــــــــــــــــــــــوانیم
بسط عدالت آموزشی-معلمی شغل نیست.عشق است .ذوق است.ایثار و فداکاریست.اگر به عنوان شغل به آن می نگری رهایش ساز و اگر عشق

بزرگ مردتاریخ

جستجو
مطالب اخیر
پیوند ها
لوگو دوستان

 پایگاه مقاومت بسیج نصر
جعبه حدیث

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش مازندران:
تغییرساختارآموزشی وسیله تحقق اهداف نوین در نظام تعلیم وتربیت است

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران منیره موحدی گفت: تغییر ساختار آموزشی وسیله تحقق اهداف نوین است و جزء تحول بنیادین محسوب نمی شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش مازندران درباره آسیب های ساختار آموزشی 1-3-3-5 که در سطح کشور در حال اجرا است، بیان داشت: ناکارآمدی دوره پیش دانشگاهی و از بین رفتن فلسفه وجودی آن، ضعف کارآیی دوره راهنمایی تحصیلی در تحقق اهداف دوره تحصیلی، عدم تناسب با مراحل رشد و یادگیری و ویژگی ها و شرایط سنی و روانی دانش آموزان از عوامل موثر در تغییرساختار آموزشی کشور شده است.

وی افزود: کوتاه بودن دوره آموزش عمومی هشت سال، ضرورت افزایش آن به عنوان آموزش های اجباری، کاستی در استفاده بهینه از فرصت دوره ابتدایی برای تمامی افراد لازم التعلیم ازجمله آسیب های ساختار آموزشی فعلی می توان عنوان کرد.

موحدی مستندات قانونی برای استقرار نظام 6،3،3 را مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 68 دانست و یادآور شد:

در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد مقاطع تحصیلی در نظام جدید شامل شش سال دوره ابتدایی، سه سال دوره راهنمایی وسه سال دوره دبیرستان در نظر گرفته شود.

 

*درنظام جدید آموزشی پیش دانشگاهی حذف می شود

 

وی تصریح کرد: جلسه 658 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد تا مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی حذف وساختار جدید 6،3،3 با یک دوره شش ساله ابتدایی ودو دوره سه ساله متوسطه اجرایی شود.

موحدی ادامه داد: مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش در اردیبهشت سال گذشته در سند تحول راهبردی طرح ساختار جدید آموزشی را قابل اجرا دانست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران اظهارکرد: طبق فرمایشات وتاکیدات مقام معظم رهبری  در بیشتر سخنرانی ها با بیان اینکه آموزش وپرورش نیازمند تحول بنیادین است که این تحول را به معنای تحولی عمیق وریشه ای وهمه جانبه، نظام مند، آینده نگر ومبتنی برآموزه های وحیانی ومعارف اسلامی دانستند.

 

*تغییر ساختارآموزشی وسیله تحقق اهداف نوین است

 

وی با اشاره به اینکه تغییر ساختار وسیله تحقق اهداف نوین است نه هدف تحول بنیادین، گفت: ساختار جدید آموزشی علاوه بر تحول در سایر مولفه ها در برنامه های آموزشی وتربیتی، محتوای کتب درسی، روش های یاددهی، یادگیری وشیوه های آموزشی ومدیریت ورهبری آموزشی وتربیتی نیز لحاظ می شود.

موحدی اهدافی را که با تغییر ساختار نظام آموزشی و تربیتی مورد توجه قرار می گیرد را فراهم کردن زمینه تحول بنیادین عنوان کرد وابرازداشت: ارتقای کیفیت نظام آموزش وپرورش، متناسب سازی ساختار نظام آموزشی با مراحل رشد وویژگی های سنی و روانی دانش آموزان، افزایش کارآیی واثر بخشی نظام آموزش وپرورش از عوامل موثر در ساختار نظام آموزشی است.

وی برنامه هایی که درمسیر تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفته است را شامل استقرار نظام جدید آموزشی وتربیتی یا ساختار6،3،3 دانست و اظهارکرد: تغییر و اصلاح برنامه های آموزشی وکتاب های درسی، تغییر واصلاح سایر مولفه های موثر مانند، منابع انسانی وصلاحیت های حرفه ای این اقشار، فضاهای آموزشی وتربیتی، قوانین ومقررات، محیط یادگیری وتجهیزات ورسانه های آموزشی است که در مسیر تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد.

موحدی درباره نحوه استقرار نظام جدید آموزشی وتربیتی خاطر نشان کرد: دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی امسال در سال تحصیلی آینده پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند.

 

* سال آینده اول راهنمایی نداریم

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش مازندران اظهارکرد: سال تحصیلی 92-91 دانش آموز ورودی برای اول راهنمایی نخواهیم داشت.

وی اقداماتی که تاکنون در سطح استان برای استقرار نظام آموزشی جدید برداشته شد را جلسه با معاونان آموزشی در سه محور عنوان کرد وگفت: جلسه ای با مسئولان در سه سطح استانی برگزار شد ونیز به توجیه روسای آموزش وپرورش برای استقرار این نظام جدید پرداختیم.

موحدی افزود: نقاط قوت وضعف استقرار نظام جدید آموزشی به همراه ارائه پیشنهادات لازم واساسی مورد بررسی مسئولان و معاونان قرار گرفت و به دبیر خانه راهبردی ارسال شد.

وی ادامه داد: جلسه کمیته استقرار نظام آموزشی جدید با مسئولیت مستقیم مدیر کل، قائم مقام وبا دبیری معاون آموزش ابتدایی در ماه جاری برگزار شد.

 

*برای اجرای نظام جدید آموزشی فضاهای آموزشی بررسی مجازی شدند

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه کمیته کاری از قبیل کمیته فضا، نیروی انسانی، نظارت وارزیابی واطلاع رسانی با محوریت ومسئولیت معاونان اداره کل آموزش وپرورش مازندران برگزار شد خاطر نشان کرد: بررسی مجازی فضاهای آموزشی برای اجرای نظام آموزشی جدید در تمامی مدارس مازندران انجام شد.

 

*امسال آزمون مدارس استعدادهای درخشان برگزار نمی شود

 

موحدی در مورد وضعیت آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی وغیره که به چه صورتی اجرا می شود بیان داشت: در سال تحصیلی91-92 آزمون ورودی برای مدارس خاص مانند تیزهوشان ونمونه دولتی نخواهیم داشت.

وی اذعان داشت: والدین دانش آموزان سال پنجم ابتدایی در سال جاری اطلاع داشته باشند که ما در سال آینده ورودی اول راهنمایی نخواهیم داشت وبه همین منظور آزمون های استعداد های درخشان وغیره برگزار نخواهد شد.

 



نوشته شده در یکشنبه 13 آذر 1390 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
مقام معظم رهبری

درباره سایت
نظر سنجی
آمار سایت
Blog Skin
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات