مجتمع آموزشی پرورشی مطهر درازکلا بابل/ ما با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم رزمنده ایم/ ما می تــــــــــــــــــــــــوانیم
بسط عدالت آموزشی-معلمی شغل نیست.عشق است .ذوق است.ایثار و فداکاریست.اگر به عنوان شغل به آن می نگری رهایش ساز و اگر عشق

بزرگ مردتاریخ

جستجو
مطالب اخیر
پیوند ها
لوگو دوستان

 پایگاه مقاومت بسیج نصر
جعبه حدیث

مردم ایران به رسم سنت دیرینه سفره های نوروزی خود را با وسایلی چون سیر، سماق، سركه، سكه، سیب، سبزه و سمنو تزیین می كنند اما برای بركت بخشیدن به این سفره می توان از آیات قرآن مجید بهره گرفت.

* سین اول

سلام قولا من رب رحیم. (آیه 58 سوره یاسین)

' از جانب پروردگار [ی] مهربان [به آنان] سلام گفته می شود.'

این ندای روح افزا و نشاط بخش و مملو از مهر و محبت خدا، چنان روح انسان را در خود غرق می كند و به او لذت، شادی و معنویت می بخشد كه با هیچ نعمتی برابر نیست، آری شنیدن ندای محبوب، ندایی آمیخته با محبت و آكنده از لطف، سرتا پای بهشتیان را غرق سرور می كند، كه یك لحظه آن بر تمام دنیا و آنچه در آن است برتری دارد.

از پیامبر اكرم (ص) روایت شده است: در همان حال كه بهشتیان غرق در نعمت های بهشتی هستند نوری بر بالای سر ایشان آشكار می شود نور لطف خداوند كه بر آنها پرتو افكنده است.

پس ندایی بر می خیزد كه 'سلام بر شما ای بهشتیان'، نظر لطف خداوند چنان بهشتیان را مجذوب می كند كه از همه چیز جز او غافل می شوند و همه نعمت های بهشتی را در آن حال به دست فراموشی می سپارند.

* سین دوم:

سلام علی نوح فی العالمین. (آیه 79 سوره صافات)


برچسب ها: هفت سین قرآنی، سیر، سماق، سركه، سكه، سیب، سبزه و سمنو، سلام قولا من رب رحیم، سلام علی نوح فی العالمین، سلام علی ابراهیم، سلام علی موسی و هارون، سلام علی آل یاسین، سلام علیكم طبتم فادخلوها خالدین، سلام هی حتی مطلع الفجر،

نوشته شده در شنبه 28 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

ویژگى هاى افراد خلاق

روان شناسان ویژگى هاى افراد خلاق را مورد بررسى و مطالعه قرار داده اند. در پژوهش هایى كه توسط استینر (1965) و بارون (1969) و باربارا كلارك(1979) صورت گرفته، صفت هاى ذیل به عنوان ویژگى هاى افراد خلاق، كه عموماً برخوردار از آن هستند، بیان شده است:

 

ـ داراى گنجایش ذهنى و فكرى زیادى هستند(تیزهوش تر از دیگرانند)

ـ علاقه آن ها به مسائل علمى، هنرى، فرهنگى و اجتماعى بیش تر و دامنه اطلاعات آن ها در این زمینه وسیع تر است.

ـ درباره مسائل انتزاعى، در مقایسه با مسائل عینى و ملموس، بهتر و عمیق تر مى اندیشند.

ـ دوست دارند كه در مباحثه عقیده خود را بیان كنند، ولى اصرارى به تحمیل عقاید خود ندارند.

ـ انعطاف پذیرند و بیانشان داراى طنز است.

ـ علاقه به سؤال و پرسش دارند و بسیار كنجكاوند.

ـ محافظه كار نیستند و بیش تر ریسك پذیرند.

ـ علاقه هاى متنوع و فراوانى دارند و داراى



نوشته شده در پنجشنبه 26 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
وزیر آموزش و پرورش بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات وزارت آموزش وپرورش، سال آینده را سال توجه ویژه به كتب درسی دانست.
دكتر حمید رضا حاجی بابایی،  تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه را یك كار بزرگ و محتوایی خواند و افزود : ما علاقمندیم دانش آموزان، لذت بودن با پدر و مادر و مدرسه را درك كنند .

وی با تاكید بر موفقیت طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه با توجه به بازتاب آن در جامعه خاطرنشان كرد : متاسفانه آماری كه برخی مواقع در زمینه‌ی آموزش و پرورش اعلام می شود، مانند؛


برچسب ها: دكتر حمید رضا حاجی بابایی، كتب درسی، تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه، بازمانده از تحصیل، حرفه‌ی معلمی، استخدام معلمین، بازنشستگان فرهنگی، بیمه‌ی طلایی فرهنگیان،

نوشته شده در پنجشنبه 26 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

برگزاری جشن عید نوروز و اجرای مراسم سنتی نوروزخوانی در مجتمع مطهربرگزاری جشن عید نوروز و اجرای مراسم سنتی نوروزخوانی در مجتمع مطهردیروز بعداز ظهر دانش آموزان دبستان امام موسی صدر(دختران) درازکلا در اقدامی جالب و تحسین بر انگیز در نماز خانه مدرسه و در کلاس درس سفره هفت سین پهن کردند و با سلیقه خاص برای مدیریت و معاونین مجتمع هم دعوت نامه ای که  با هنر خودشون تزئین کرده بودند، فرستادند و کارکنان مجتمع هم در جمع این آینده سازان ایران عزیزمان حضور یافتند و

                                                                                

                                                         


برچسب ها: مجتمع مطهر، دبستان امام موسی صدر دختران درازکلا، جشن عید نوروز، نوروز خوانی،

نوشته شده در پنجشنبه 26 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
موضوع: اخبار آموزش و پرورش -
رئیس‌ مركز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی از اجرای طرح جامع بصیرت فرهنگیان مبتنی بر قرآن و عترت در سال 90 خبر داد.
اسدالله اسدی گرمارودی گفت: شیوه نامه طرح جامع بصیرت فرهنگیان مبتنی بر قرآن، عترت و بصیرت در سال 1390  قابل اجرا است و به استان‌های سراسر كشور با اولویت آموزش مدرسین مدارس قرآنی، مربیان و معاونین پرورشی و معلمان دینی و قرآن مدارس ابلاغ شده است.

رئیس مركز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی در خصوص این طرح اظهار داشت: در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تحقق بخشیدن به سفارشات مؤكد رهبر فرزانه و حكیم انقلاب اسلامی در امر بصیرت بخشی و لزوم ارتقاء توانمندی های اعتقادی و ارزشی و علمی فرهنگیان و دست اندركاران تعلیم و تربیت كشور و در جهت سیاستهای دولت خدام و عدالت محور و وزیر محترم آموزش و پرورش


برچسب ها: طرح جامع بصیرت فرهنگیان، مركز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی، قرآن، عترت و بصیرت، تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تحقق بخشیدن به سفارشات مؤكد رهبر فرزانه و حكیم انقلاب اسلامی، ارتقاء توانمندی های اعتقادی و ارزشی و علمی فرهنگیان، دولت عدالت محور، حوزه های علمیه، بسیج فرهنگیان، آموزشهای كوتاه مدت، آشنایی با فرق و ادیان و مذاهب، تربیت و تحلیل سیاسی تربیت قرآنی، حكومت مهدوی و و ظایف منتظران، فرهنگ و آداب پوشش، مبانی اندیشه های اسلامی، معرفت شناسی، خداشناسی فلسفی، نظام ارزشی و سیاسی اسلام، آموزش و توسعه فرهنگ نما، پرورش حس مذهبی در كودكان و نوجوانان، مهارت زندگی دینی (حیات طیبه)، تهاجم فرهنگی، شیوه های مقابله با جنگ نرم،

نوشته شده در چهارشنبه 25 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

شگرد خاص طرح سؤال وسیله اى است كه استعداد خلاق كودكان را بارور مى سازد.  

1. به كارگیرى قوه تخیل

یكى از شیوه هایى كه مى توان كودكان را بیش تر به تفكر خلاق واداشت، این است كه به آنان كمك كنیم تا هر چیز را با به كارگیرى قوّه تخیل و ابتكار خود به وضعیت دلخواه و مطلوب درآورند. از كودكان بخواهید اشیاء را به شكلى كه دوست دارند تبدیل كنند. چند نمونه از این سؤالات كه هر یك مربوط به یك شىء خاصى است، به شرح ذیل است:

ـ اگر شیرین تر بود، مزه بهترى نداشت؟

ـ اگر كوچك تر بود، عالى تر نبود؟

ـ اگر سریع تر بود، بهتر نبود؟


برچسب ها: شیوه هاى پرسش خلاق، به كارگیرى قوّه تخیل و ابتكار، به كارگیرى حواس دیگر، طرح سؤالات انشعاب پذیر، شیوه «چه اتفاق مى افتاد اگر...؟، فكر تؤأم با عمل، تفكر خلاق،

نوشته شده در چهارشنبه 25 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

قرآن، پیام روشن الهی است که همه انسان ها را به راستی و رستگاری دعوت می کند. از صدر اسلام تا کنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است. در کشور ما نیز، به اقتضای جایگاه دین اسلام در فرهنگ مردم ایران و جایگاه ویژه قرآن در اعتقادات دینی، باید آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرایط مساعد برای تحقق اهداف این آموزش فراهم آید. از این رو، درس قرآن در میان درس های گوناگون دوره های تحصیلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نگاهی اجمالی به دستاورد آموزش قرآن در کشور ما نشان می دهد که این دستاورد، نه با اهمیت و جایگاه ویژه قرآن در اسلام تناسب دارد و نه با میزان علاقه و اهمیتی که تمام آحاد مردم برای قرآن کریم قایل هستند. از این رو به دنبال توصیه ها و تأکیدات مکررمقام معظم رهبری در اعتلای آموزش قرآن در آموزش و پرورش، از سال تحصیلی 77 – 76 تلاش های نسبتاً همه جانبه ای در فراهم آوردن زمینه های لازم برای اعتلا و تقویت آموزش قرآن آغاز شد. بدیهی است اهداف آموزش قرآن اولین و مهم ترین امری بود که باید مورد بازنگری و ملاحظه کارشناسانه قرار می گرفت تا بر اساس آن سایر اجزا و ارکان یک برنامه آموزشی مانند: اصول حاکم برآموزش قرآن، سازماندهی منطقی محتوا، روش های مناسب آموزش، تربیت معلم و ارتقای توانایی معلمان قرآن، نظام و شیوه های ارزش یابی، و ویژگی ها و تولید مواد آموزشی و کمک آموزشی، تعیین و تدوین شود.

از مجموعه این امور در ادبیات برنامه ریزی درسی، به راهنمای برنامه درسی


برچسب ها: آموزش قرآن کریم در آموزش و پرورش ایران، اهداف تعلیم و تربیت، دین اسلام، تربیت معلم و ارتقای توانایی معلمان قرآن، برنامه ریزی درسی، برنامه درسی قرآن، دوره ابتدایی، روخوانی آیات قرآن کریم، پیام های قرآنی، داستان ها ی قرآنی، دوره راهنمایی، دوره ی متوسطه،

نوشته شده در سه شنبه 24 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

اشاره

دیوید سوزا  که یکی از رهبران برجسته ی آموزشی است، از قول دروکر کارشناس سر شناس تعلیم و تربیت، نکته هایی را که رعایت آن ها موجبات قدرت و توانمندی حرفه ای معلمان را فراهم می کند و راه های افزایش کیفیت آموزش به کمک آن ها را هموار می سازد، به شرح زیر بر شمرده است:

1. نقاط قوت وجودی خود را بشناسید و آن ها را تقویت کنید

با استفاده از روش تحلیلی، همه ی نتایج حاصل از اعمال روش ها و راهبردهای آموزشی خود را بررسی و همه ی نقاط قوت خود را کشف کنید و در موارد نظیر آن، از همان توانمندی ها برای حل مسائل و مشکلات استفاده کنید. قبل از اقدام به اجرای هر نوع تصمیم گیری مهم و کلیدی، ابتدا انتظارات خود را از  فعالیت ها و اقدامات روی کاغذ بیاورید و پس از آن، نتیجه ی اقدام را با انتظاراتتان مقایسه کنید. به این ترتیب، به بینشی درباره ی توانایی های خود دست می یابید که شگفت انگیز است. این روش نشان می دهد که شما در کدام فعالیت ها از نقاط قوت و توانمندی های خود به خوبی استفاده کرده اید. علاوه بر این، با چنین تحلیلی در می یابید که در کدام زمینه ها قابلیت یا شایستگی کمتری دارید و باید در موارد بعدی آن ها را تقویت کنید. به عبارت دیگر، با ارزش یابی کار خود به طور مستمر، می توانید کیفیت و سطح آن را بهبود بخشید.

2. عادت های بد خود را درمان کنید


برچسب ها: نکته های کلیدی برای موفقیت معلمان، دیوید سوزا، شناسایی نقاط قوت، درمان عادت های بد، شناسایی سبک عملکردی، مهارت برقراری ارتباط، حفظ آرامش روانی،

نوشته شده در دوشنبه 23 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

مفهوم خلاقیت

خلاقیت و نوآورى محرك اصلى تمدن هاست. تلفن، اتومبیل، هواپیما، رادیو، تلویزیون، رایانه، اتوماتیك، الكترونیك، قدرت اتمى و مسافرت هاى فضایى و خلق ادبیات و انواع هنرها و ... نقاط عطفى از اختراعات و اكتشافات و نمودى ارزشمند از تفكر و ذهن خلاق بشر هستند. بنابراین، براى پیشرفت در صنعت، اقتصاد، سیاست و همه علوم، نیازمند تفكرى خلاق و نوآور مى باشیم، خلاقیتى كه در ضمیر همه ما نهفته و در نحوه زندگى ما تأثیر دارد.

تحولات سریع عصر كنونى ما، نیازمند حل مسائل و مشكلات به گونه اى خلاق است. هرچند علم و توسعه و پیشرفت نیاز اولیه بشر امروزى است، ولى باید دانست كه علم به خودى خود، ضامن حل بسیارى از مسائل و مشكلات آینده اى كه


برچسب ها: نقش معلم در شكوفایى خلاقیت، مفهوم خلاقیت، خلاقیت و نوآورى، شخص خلاق یا فرایند خلاق، مك كینان، ویلیامز، آموزش و پرورش خلاقیت، تورنس، كارل راجرز، خلاقیت فرزندان و دانش آموزان، مطالعه و آموزش تفكر خلاق، ویژگى مولد بودن،

نوشته شده در دوشنبه 23 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
رییس جمهور در مراسم افتتاحیه‌ی اولین نشست پنجمین دوره‌ی مجلس دانش‌آموزی كه در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مجلس دانش‌آموزی را نماد نشاط و بالندگی نسل جوان دانست.
دكتر احمدی‌نژاد مردم را از منظر نگاه به آینده به سه دسته تقسیم كرد و گفت: برخی نگاهی به آینده ندارند و برایشان مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، برخی به آینده می‌نگرند اما فقط به دنبال جستجوی خود هستند و دسته‌ی سوم تلاش می‌كنند آینده را آنگونه كه می‌خواهند بسازند.

وی بهترین مردم را كسانی دانست كه به دنبال ساختن آینده به صورت آگاهانه و عالمانه هستند و خاطرنشان ساخت: ماموریت بزرگ نسل جوان، ساختن آینده است، آینده‌ای كه سرشار از روشنی، امید و زیبایی برای تمامی بشریت باشد.

رییس‌جمهور سه عامل؛


برچسب ها: رییس جمهور، دكتر احمدی‌نژاد، پنجمین دوره‌ی مجلس دانش‌آموزی، علم، عدالت و عشق و محبت، دكتر حاجی‌بابایی،

نوشته شده در یکشنبه 22 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از افزایش تعداد مراکز اسکان فرهنگیان در مازندران خبر داد وگفت : تعداد مراکز اسکان نوروزی در استان از 4 هزار کلاس درس در 500 مدرسه به 5 هزار و 100 كلاس افزایش یافت که تمامی این مراکز آماده پذیرایی از میهمانان فرهنگی سراسر کشور می باشد .
محمد علی امیری به استقرار اكیپ های دانش آموزی در بخش هلال احمر جهت راهنمایی مسافران اشاره كرد و افزود : از همه ظرفیت های استان برای میزبانی مناسب میهمانان محترم نوروزی از سراسر کشور استفاده شود .

امیری به تجهیز و آمادگی 10 مركز بهداشتی درمانی در شهرهای


برچسب ها: محمد علی امیری، مراکز اسکان فرهنگیان، میهمانان نوروزی، علی بی موسی الرضا، میهمانان فرهنگی،

نوشته شده در یکشنبه 22 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
وزیر آموزش وپرورش در مراسم افتتاحیه ی اولین نشست پنجمین دوره ی مجلس دانش آموزی كه درمحل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دانش آموزمسلمان ایرانی باید دانش آموز درجه ی یك جهان باشد.
دكتر حاجی بابایی اظهارداشت:
دشمنان  برنمی تابندكه دانش آموز مسلمان ایرانی بر قله های علمی جهان قرار گیرد.

وزیر آموزش وپرورش ،قرآن ، مقام عظمای ولایت و مردم را  اركان نظام اسلامی نامید ویاد آورشد: كلام و وحی الهی در آیات قرآن كریم بوضوح قابل مشاهده است ، همچنین رهبری الهی و عالمانه ی بی نظیری را دردنیا شاهد هستیم و به دنبال آن مردم به عنوان پایه های نظام، نقش بسزایی درشكل گیری آن برعهده داشته  ودارند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی خاطرنشان ساخت:درمكانی كه امروز شما نشسته اید، بیشتر مسوولان نظام ازمقام معظم رهبری (مدظله العالی) تا اعضای مجلس خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی تصمیم سازی وتصمیم گیری های بسیاری برای


برچسب ها: مجلس دانش آموزی، دانش آموز مسلمان ایرانی، دكترحاجی بابایی، مقام عظمای ولایت، مجلس خبرگان رهبری،

نوشته شده در یکشنبه 22 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

این موضوع یکی از مواردی است که قلم زدن راجع به آن بسیار آسان تر از عمل کردن به آن است؛ البته همه ی ما مدام در ستیز با غیر قابل پیش بینی بودن عامل انسانی هستیم.

1- چند قانون رفتاری شفاف برای دانش آموزان وضع کنید. در صورت امکان آن ها را نیز در تهیه ی این قوانین شرکت دهید. هر چه بیش تر در آن ها احساس تملک نسبت به این قوانین ایجاد کنید، احتمال قوی تری وجود دارد که از آن پیروی نمایند.

2- هر رفتار خوب را بلافاصله با یک واکنش مثبت از قبیل یک لبخند یا یک عبارت تشویقی پاسخ دهید. ضمناً به آنان اطمینان دهید که شما هر عمل شایسته (حتی اگر از طرف دانش آموزانی که معمولاً بد رفتار هستند، باشد) را پاداش می‌دهید. آن ها ممکن است واقعاً به بعضی از این گونه واکنش های مثبت، پاسخ دهند.

3- قبل از این که یک بی نظمی جزئی تبدیل به یک اتفاق بزرگ شود،


برچسب ها: جلوگیری از بی نظمی کلاس، قانون رفتاری شفاف، عبارت تشویقی، دانش آموزان بدرفتار، مجازات قانون شکنی، انتظارات غیر منطقی، نظم کلاس، انعطاف پذیر، دانش آموز خاطی، فروکش کردن عصبانیت، تکلیف سرگرم کننده، رفتار های ناشایست،

نوشته شده در جمعه 20 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

معلم باید در جریان تدریس و فرایند تعلیم و تربیت، شیوه هاى مختلفى را به كار برد. از جمله، روش حل مسأله، روش تهیه طرح یا پروژه، روش بحث آزاد و پروژه هاى گروهى و جمعى متناسب با موضوع و موقعیت درسى.

فعال شدن شاگردان در كلاس

كلاس هاى درس را مى توان به جاى «معلم محورى» به صورت «فراگیر محورى» اداره كرد. در كلاس فراگیر محورى، دانش آموز در امر یادگیرى دخالت مستقیم و اساسى دارد. معلم راه هاى یادگیرى را به شاگردان دیكته نمى كند، بلكه شیوه هاى مختلف یادگیرى را پیش پاى آنان قرار مى دهد تا با استفاده از نیروى خلاقیت و ابتكار خود مسیر و روش یادگیرى را جستجو نمایند. به جاى این كه معلم براى دانش آموزان اطلاعات فراهم كند، بایستى آنان را در موقعیتى قرار دهد تا خود به جستجوى اطلاعات بپردازند. معلم در این شیوه تدریس، راهنماست و نقش یارى دهنده و هدایت گر را ایفا مى كند.

استفاده از روش بارش مغزى (brain Storming) (اسبورن 1975)

در روش بارش مغزى، پس از این كه مسأله اى در كلاس ارائه شد، معلم از دانش آموزان مى خواهد تا هر تعداد راه حل را كه مى توانند براى مسأله بنویسند. معلم پیش از ارائه


برچسب ها: شیوه هاى گوناگون تدریس پژوهش، فعال شدن شاگردان در كلاس، معلم محورى، فراگیر محورى، بارش مغزىbrain Storming، فرایند تفكر، تشویق اندیشه ها و پیشرفت هاى بكر و ناب، هنر پرسش، پرسش های واگرا،

نوشته شده در جمعه 20 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)

               ارزشیابی توصیفی در مقطع دبستان
اشاره

آموزش و پرورش رسمی در ایران با قدمتی بیش از یک قرن در ادوار مختلف به دنبال تحول و دگرگونی بوده است، لیکن به دلیل کم توجهی به مبانی ارزشی، ویژگی های فرهنگی و نیاز های اجتماعی در این زمینه کمتر توفیق داشته است. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و جاری شدن ارزش های اسلامی در ارکان حکومت، تغییرات گسترده ای در بنیادهای نظری ، اهداف، محتوا، روش ها و دیگر اجزای نظام آموزشی آغاز شد. اما به دلیل حاکمیت دیدگاه های گذشته و عادت شدن روش ها، آن گونه که بایسته  نظام جمهوری اسلامی است این تغییرات، نهادینه نشده و ضرورت آن هم چنان به قوت خود باقی است.

مقام معظم رهبری با نگاه عمیق، همه جانبه و پایدار نسبت به رسالت آموزش و پرورش در نظام اسلامی، بر ناکافی بودن تغییرات درنظام آموزشی تأکید کرده و بر لزوم استمرار آن به صورت دقیق تر و عمیق تز امر فرموده اند. در جهت پاسخگویی به فرامین معظم له، معاونت آموزش و نوآوری به دنبال ایجاد تغییر در یکی از مهم ترین اجزای نظام آموزشی، یعنی نظام ارزشیابی تحصیلی برآمده است. این تغییر مرحله مطالعاتی و آزمایشی خود را در سالهای گذشته(1381 الی 1386) طی کرده و از سال 87-88 وارد مرحله جدیدی شده که بدون هماهنگی و همراهی آموزگاران، مدیزان ، دانش آموزان و والدین گرامی به موفقیت نخواهد رسید. این تغییر تحت عنوان ارزشیابی توصیفی در مدارس اجرا می شود و در صدد است با تغییر در دیدگاه ها، نگرش ها و روش ها دست اندکاران نظام آموزشی و خانواده ها، محیط پربار، بانشاط و جذابی را برای کودکان فراهم نماید. مجموعه حاضر برای آشنایی کلی والدین گرامی تنظیم شده و امید است بتواند به بخشی از سوال های این عزیزان پاسخ دهد.

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، تعلیم و تربیت فرزندان و موفقیت آنان در امور تحصیلی است. نظام آموزش و پرورش با درک این دغدغه ارزشمند، خود را ملزم می داند تا حداکثر تلاش خود را برای فراهم آوردن شرایط مناسب یادگیری و رشد و بالندگی فرزندان ایران اسلامی فراهم نماید.

آیا تا کنون از خود پرسیده ایم که انتظارمان از مدرسه چیست؟

به این سوال مهم هر کسی پاسخی می دهد. عده ای اعتقاد دارند،


برچسب ها: وظایف والدین در ارزشیابی توصیفی، ارزشیابی توصیفی در مقطع دبستان، آموزش مهارت های زندگی، دانش آموزان گروه سنی 6-10 ساله،

نوشته شده در پنجشنبه 19 اسفند 1389 توسط معاون مجتمع(مهدی خادمی)
(تعداد کل صفحات:2)      1   2  

مقام معظم رهبری

درباره سایت
نظر سنجی
آمار سایت
Blog Skin
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic